Blog

Hoe Agilitas Group de digitale sprong maakte

"Het was vijf voor twaalf, we moesten ingrijpende beslissingen nemen om nog mee te kunnen groeien met de markt", vertelt Patrick De Wachter, CIO van Agilitas Group. In amper zes maanden tijd transformeerde Agilitas Group naar een digitale organisatie met de lancering van een nieuw end-to-end systeem: nieuwe websites, nieuwe sollicitatieformulieren, nieuwe jobpostings, doorsturen naar het ATS-systeem, daarin Search & Match en uiteindelijk een contract aanmaken in de backoffice.

Download de casestudy

Patrick

Doordat je monkeywerk gaat automatiseren, kunnen consulenten nog dichter bij de klanten en kandidaten gaan staan, relevanter zijn voor de kandidaten en sneller inspelen op trends.

HANS SMELLINCKX, Marketing & Communication director Agilitas Group

Efficiënter werken

"We komen van ver", vindt Hans Smellinckx, marketing & communication director van Agilitas Group. De consulenten gebruikten excelfiles op hun desktop als database. De website en backoffice spraken een andere taal, communicatie was niet geautomatiseerd. "Nu hebben we een systeem met een database waarin al onze vacatures, al onze data en alle informatie in verwerkt kunnen worden. Onze consulenten ervaren een wow-experience: ze zien plots instroom, ze zien hoe groot de database werkelijk is, alle sollicitaties komen automatisch in de database, zonder dat er manueel velden ingevuld moeten worden."

Bekijk het interview

De samenwerking

HRlinkIT werd ingeschakeld vanaf het begin van het digitaliseringsproject. Het HRlinkIT-team maakte een blueprint van de digitale transformatie van Agilitas Group en realiseerden een nieuw ATS, efficiënte talentpools, cv parshing, een betere Search & Match, een connectie van de website met de backoffice,... En dat in zes maanden tijd, inclusief opleiding van de gebruikers. Agilitas Group was ook vol lof over de samenwerking. Patrick De Wachter: "De belangrijkste reden voor het succes is dat er nooit een leverancier-klant verhouding is geweest maar altijd een partnership die maar één doel voor ogen had: het succesvol lanceren van het project."

Bekijk de video